Een cross-over van sloep en cruiser is een korte samenvatting van de Damarin 840. Samen met een scheepsbouwkundig adviesbureau hebben we een modern onderwaterschip ontwikkelt, die vanaf 2011 ook voor de 840 Cabin gebruikt word.
De speciale schroeftunnel zorgt voor perfecte aanstroming, weinig weerstand, geen trillingen en een zeer hoog rendement. In combinatie met de scherpe V-vorm en sprayrail vaart deze tender met een 75 pk al 16 knopen (30km/u). Standaard wordt er een 33 pk gemonteerd en de boot is zeer geschikt voor Hybride drive.
Het robuuste uiterlijk krijgt hij door de solide romp met fraaie luchtpoorten en een stevige rubberen stootlijst. Een zwemplateau van RVS en teak is standaard aanwezig. Het eigenwijze voordek en de stuurconsole maken het af.
Een ruim comfortabel interieur door het kleine achterdek en de open ruimte onder het voordek. De (2-zits) stuurbank samen met de motorkist deksel in zijn geheel op te klappen. Er is veel bergruimte en de voorbanken zijn gemakkelijk om te bouwen tot 2 persoon slaapplaats.
Stahoogte onder de cabrioletkap ontstaat dankzij de verlaagde voorvloer. Een volwaardig houten keukenblok met stromend water, kooktoestel en koelkast is standaard. In de stuurconsole is een zeer royale toiletruimte verstopt.